اعلان

اعلان
الأربعاء، 27 نوفمبر، 2013

فرانس بريس تبحث عن مراسل من العراق يجيد اللغة الانكليزية .



  

 صحفي عراقي من بغداد يجيد اللغة الانكليزية :
وصف الوظيفة : وكالة فرانس برس تطلب توظيف صحفي من أجل العمل في وكالة فرانس برس في اللغة الإنجليزية في بغداد. وينبغي أن يكون المرشح مواطن العراقي ، و يتحدث العربية الأم مع اجادة اللغة الانجليزية كتابة وتحدثا . و تعتبر اللغتين الفرنسية و الكردية ميزة . 
يجب أن يتسم المرشح بأخلاقيات العمل القوية ، و الرغبة في التعلم ، و يكون قادراًعلى العمل على حد سواء في بيئة مكتبية و " في الميدان" ، والإبلاغ عن الأخبار و الميزات في بغداد وباقي العراق.

المتطلبات الأساسية :
- عراقي الجنسية 
- االلغة لأم العربية ( تحدثا وكتابة )
- امتياز في اللغة الإنجليزية ( تحدثا وكتابة )
- التزام في أخلاقيات العمل القوية
- الاستعداد للتعلم

حول وكالة فرانس برس : وكالة فرانس برس هي وكالة الانباء الأقدم في العالم، و واحدة من وكالات الأنباء الدولية الكبرى الثلاث . يقع مقرها الرئيسي في باريس ، مع وجود شبكة في جميع أنحاء العالم التي تمتد إلى 165 بلدا. وتستخدم المواد والصور والفيديو و الرسومات .
تتكون وكالة فرانس برس من قبل مجموعة واسعة من المؤسسات في جميع أنحاء العالم، من الصحف و المواقع الى محطات التلفزيون والإذاعة . مكتب وكالة فرانس برس في بغداد ويغطي كل العراق ، بما في ذلك العديد من الصحفيين ومقرها في بغداد. 
العمل مع عشرات من الزملاء في جميع أنحاء البلاد ، ونحن نكتب مقالات حول الأخبار العامة والسياسة والاقتصاد ، ونمط الحياة و الرياضة التي نشرتها وكالات الأنباء في اللغة الإنجليزية والفرنسية والعربية في العراق والشرق الأوسط ، والعالم.

كيفية التقديم : يجب على المتقدمين إرسال رسالة تقرير موجز و السيرة الذاتية على الايميلات التالية للسيدين  بغداد رئيس مكتب براشانت راو ( prashant.rao @ afp.com ) و نائب رئيس مكتب محمد علي Harissi ) mohamad.harissi @ afp.com ) . وسيطلب من المرشحين الذين يتم اختيارهم  الخضوع لإختبار كتابي لتقييم مهارات اللغة الإنجليزية لديهم ، ومن ثم قد يطلب منك حضور مقابلة .

الموعد النهائي : يجب أن نستلم الطلبات قبل 15 ديسمبر 2013 .



JOB ADVERTISEMENT: English-language Iraqi Journalist in Baghdad.

Job Description: Agence France-Presse is hiring a journalist to work for AFP’s English service in Baghdad. The candidate should be an Iraqi national, and a native Arabic speaker with excellent written and spoken English. French or Kurdish would be an advantage. The candidate must have a strong work ethic, a willingness to learn, and be capable of working both in an office environment and “in the field”, reporting on news and features in Baghdad and the rest of Iraq.

Essential requirements:
- Iraqi national
- Native Arabic (spoken and written)
- Excellent English (spoken and written)
- Strong work ethic
- Willingness to learn

About AFP: AFP is the world’s oldest news agency, and one of the three big international news agencies. It is headquartered in Paris, with a worldwide network that spans 165 countries. AFP’s articles, photos, videos and graphics are used by a wide range of clients all over the world, from newspapers and websites to television and radio stations. AFP’s Baghdad bureau covers all of Iraq, including several journalists based in Baghdad. Working with dozens of colleagues across the country, we write articles about general news, politics, economics, lifestyle and sport that are published by news outlets in English, French and Arabic in Iraq, the Middle East, and the world.

How to apply: Applicants should send a brief cover letter and CV to both Baghdad Bureau ChiefPrashant Rao (prashant.rao@afp.com) and Deputy Bureau Chief Mohamad Ali Harissi(mohamad.harissi@afp.com). Candidates who are being considered will be asked to sit a written test to evaluate their English skills, and then may be asked to attend an interview.

Deadline: Applications must be received by December 15, 2013.

NOTE: Please feel free to share this advertisement in your networks. We would welcome anyone interested in applying.
اعلان 1
اعلان 2

0 التعليقات :

إرسال تعليق

عربي باي

اخر التدوينات